تلفن : 026 32 23 16 96
چرا باید از دیتالاگر استفاده شود؟
  • شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
  • 0 نظر
  • 894 بازدید

چرا باید از دیتالاگر استفاده شود؟

شاید در نگاه اول نام دیتالاگر خیلی پرمعنا نباشد، اما وقتی با دقت به این کلمه بیاندیشیم معنایی فراتر از آنچه نشان می‌دهد را نمایان خواهد ساخت. ذخیره کننده‌ها شاید در نگاه اول ساده به نظر آیند، اما از آن جهت اهمیت دارند که اطلاعات مهمی را در خود ذخیره می‌کنند. دیتالاگر یا ثبات یا ذخیره کننده اطلاعات هرچه که باشد یک وسیله کاربردی مهم در صنعت امروز است.
دیتالاگرها انواع مختلفی دارند و برای کارهای مختلف ساخته شده‌اند. مهمترین انواع دیتالاگر را می‌توان دیتالاگر دما و یا دیتالاگر دما و رطوبت دانست. تقریبا در تمامی صنایع مرتبط با غذا و دارو کنترل و پایش دائمی دما در اولویت قرار دارد. دیتالاگر دما و رطوبت سلامت محصول و مواد غذایی و دارویی را تضمین می‌کند.

امروزه جایگاه دیتالاگر در صنایع مختلف به شکلی تعریف شده که برخی از صنایع بدون وجود دیتالاگر دچار مشکلات عدیده خواهند شد. دیتالاگرهای دما، رطوبت، فشار، اکسیژن، دی اکسید کربن، دی اکسید گوگرد، متان به قدری در صنایع پرکاربرد شده‌اند که شرکت‌های مختلف در سراسر جهان اقدام به تولید آنها با امکانات خاص و متنوع کرده‌اند. همین امر استفاده از آنها را روز به روز افزایش داده است.
در حال حاضر می‌توان دیتالاگر را به عنوان یک وسیله عمومی تلقی کرد که در مکان‌های مختلف کاربرد دارند.

 

نظرات

آخرین دیدگاه شما از این مقاله

نظر خود را برای ما بنویسید

تست صحت سنجی و اعتبارسنجی چیست؟

تست صحت سنجی و اعتبارسنجی چیست؟

نقشه دمایی چیست؟

نقشه دمایی چیست؟

دمای استاندارد سردخانه چیست؟

دمای استاندارد سردخانه چیست؟